مقالات
جدیدترین فنائری ها در دانش در زمینه تولید درب ضد حریق و فایرلاکش ، تجهیزات و ادوات آتشنشانی

درهای مقاوم در برابر آتش‌سوزی بر اساس مواد و مصالحی که از آن‌ها ساخته شده‌اند به سه نوع زیر تقسیم بندی شده‌اند

که هریک، از مشخصات فنی خاص خود برخوردار هستند. در این خصوص باید عنوان کرد وقتی می‌گوییم درب ضد حریق فولادی یا شیشه‌ای منظور این است که تمامی در از فولاد یا شیشه ساخته شده است. هیچ یک از این مواد و مصالح به تنهایی نخواهند توانست در برابر آتش و انتقال آن مقاومت داشته باشند. به عبارتی در ساخت درب‌های ضد حریق مصالح مختلفی با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا بتوان از انتقال دود و آتش جلوگیری به عمل آید.

  • درب‌های ضد حریق فولادی: این نوع از درب‌ ضد حریق به دلیل ساختار خشن و سنگینی که دارند بیشتر در اماکن صنعتی، تجاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، اخیراً انواعی از آن‌ها وارد بازار شده‌اند که برای استفاده از آن‌ها به عنوان درب، در واحدهای مسکونی از نظر زیباشناختی، وزن و ابعاد بهینه‌سازی شده‌اند. از طرفی نیز این نوع از درب‌ها را در آپارتمان‌ها و برج‌های مسکونی به عنوان درهای خروجی و ورودی اضطراری نصب می‌کنند.
  • درب‌های ضد حریق شیشه‌ای: شاید باورش برای بسیاری سخت باشد که شیشه را جزء مواد کارآمد در ساخت درب ضد حریق در نظر بگیرند اما به لطف پیشرفت فناوری این امر امروزه بیشتر از هر زمان دیگری امکان پذیر شده است. این نوع از در ضد حریق از شیشه‌های مخصوص با مقاومت بالا در برابر آتش ساخته می‌شوند. این درب‌ها تنها از انتشار دود و آتش جلوگیری می‌کنند و نمی‌توانند مانع از انتقال گرمای ناشی از آتش‌سوزی شوند.
  • درب‌های ضد حریق چوبی: از آنجایی که استفاده از درب‌های ضد حریق فولادی و شیشه‌ای چندان مناسب فضاهای مسکونی نیست، این نوع از درب ضد حریق با پیشرفت فناوری در دسترس افراد قرار گرفته‌ است. درب‌های ضد حریق چوبی بر اساس مدت زمان مقاومت در برابر آتش به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند و در سه دسته ۳۰، ۶۰ و ۱۲۰ قرار می‌گیرند که این اعداد نشان دهنده مدت زمان مقاومت درب (به دقیقه) در برابر آتش است. چهارچوب و فضای داخلی این درب‌های ضد حریق از فولاد ساخته شده است و فضای داخلی نیز با پشم سنگ نسوز پر شده است.

شرکت آرسس در مانا بالاترین کیفیت محصولات را به عنوان تولید کننده درب ضد حریق مشهد دارد